'Telah Lama....'



Ketika asa bertahtakan mahkota...
Tiada kebahagiaan yang mampu tertulis...
Ketika rasa berikrarkan cinta,,
Tiada duka yang menganga...

Untung saja aku tak cakap bersyair,,
Hingga tak lelah jemariku menuliskan keindahan tentangmu...
Untung saja aku tak cakap berpuisi,,
Maka tak lelah ku manja engkau dengan perhatian...

Bila saja kuserahkan cintaku lalu diatas kepasrahan,
Maka,Tak kulihat lagi engkau tersenyum indah kini..
Bila saja kulepaskan genggaman cinta dihatimu,
Maka,Takkan ada seorang permaisuri yang dapat mengisi temaramnya jiwa ini tanpamu...

Untung saja aku bukan casanova,,
Hingga engkau nobatkan aku sebagai pejuang cinta sejati..
Untung saja aku bukan don juan,
Hingga kutuliskan setumpuk kenangan indah dalam meraih hatimu...

Telah lama tak kutulis lagu untukmu..
Telah lama pula tak kutulis cinta di atas pena..
Telah lama tak ku ukir keindahan diatas pesbukku...
Telah lama pula tak kuketik sms gombal untukmu...
Tetapi telah lama kita bersua,
Hingga mengukir keabadian...
Juga melahirkan kebahagiaan yang hakiki...

Tetapi tetap.......
Semua tema hidupku selalu hanya teruntukmu cinta.....


0 comments:

Post a Comment