Padamkan Rinduku....



Hati bila mencinta sulit untuk dipatahkan..
Rindu bila menggila sukar tuk di taklukkan..
Hanya sebuah ciuman sayang yang dapat melunakkannya..

Nafasmu s'lalu tercium diatas hidungku yang tak mancung,
Menjelma bak seorang bayi yang tulus suci..
Elok butir indah matamu mengiang lembut di kening ini..

Tuhan...
Bila tak padam rindu ini,maka...
izinkan aku tuk mensuanya di ladang mimpi..
Bila tak surut pula rindu in..Maka,
Biarkan aku mendengarnya bercengkerama bersama bintang malam..
Agar dapat kulihat dia tersenyum menari indah diatas awan malam..

Tuhan...
Apakah ada sang buraq lagi?
Yang telah Engkau kirim kepada Rasulku dahulu?
Maka,iznkanlah aku untuk menungganginya..
Agar kusua dirinya dalam balutan cinta yang syahdu bak putri kaisar yang begitu elok...

Malam..
Apakah ada sang awan yang mampu menghantarkan raga ini padanya?
Ku ingin terbang bersamanya kelangit cinta penuh damai,,
Ku ingin membawa serta dirinya ke untaian embun - embun
Yang menitik dari tubuhmu sang awan...

Wahai Sang Angin...
Adakah kendaraan yang dapat kau hadiahkan untukku?
Adakah engkau dapat membantuku mensuanya?
Jangan diam saja menggoda engkau wahai angin..
Ku tahu engkau mampu..
Kutahu engkau dahsyat...
Bantulah aku sedetik ini saja agar ku dapt padamkan rindu ini...

Wahai Sang Alam yang bijaksana..
Berilah aku tumpangan dari jiwa yang lunglai ini menghatur..

Dahsyatnya cinta di benakku sungguh menggila bak perut yang kelaparan...
Menggigit keras di sendi darahku...

Cinta...
Tersenyumlah selalu untukku wahai cinta....
Agar kutenang mencari damai disini...


By.Ilham Banderas

1 comments:

Post a Comment